PODZIEL SIĘ

Od 1 stycznia już nie można kupić biletu ZTM u kierowców i motorniczych.

– Ta decyzja jest podyktowana przede wszystkim względami bezpieczeństwa. Głównym zadaniem kierowców i motorniczych jest bowiem spokojne, bezpieczne i punktualne przewiezienie pasażerów. Osoby prowadzące pojazdy powinny skupić swoją uwagę na ruchu ulicznym, a nie dekoncentrować podczas sprzedaży biletów. W stolicy oferujemy pasażerom wiele innych, wygodnych i łatwo dostępnych kanałów sprzedaży – mówi Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Jak tłumaczą urzędnicy, sprzedaż biletów przez prowadzących pojazdy to tylko pomocniczy kanał dystrybucji – stanowiący zaledwie 1,5% ogółu sprzedaży biletów. Zgodnie z postanowieniami Regulaminu przewozu zakup biletu w pojazdach podlega ograniczeniom – pasażer może nabyć bilet jedynie za odliczoną kwotę, podczas postoju pojazdu na przystanku, a jeśli opóźnienie wynosi więcej niż trzy minuty w stosunku do rozkładu jazdy, prowadzący pojazd może odmówić sprzedaży biletu.

Dzięki temu poprawić się ma także osobiste bezpieczeństwo kierowców i motorniczych, którzy nie będą już musieli przewozić biletów ani pieniędzy.

Pasażerowie warszawskiego transportu publicznego mogą korzystać z innych kanałów sprzedaży.

Bilety można nabyć:

  • w Punktach Obsługi Pasażerów,
  • wybranych i oznakowanych punktach sprzedaży (kioski, saloniki prasowe),
  • biletomatach stacjonarnych (blisko 720),
  • biletomatach mobilnych (około 1900),
  • przez Internet,
  • przez telefon komórkowy.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ


× pięć = 15